Jean-Paul Sartre – citate

“Am fost condamnaţi la viaţă.”

“A fi mort înseamnă a ajunge prada celor vii.”

“Fiecare om trebuie să-şi inventeze propriul drum.”

“Esenţa omului este libertatea de a alege. Omul este condamnat să fie liber, îşi alege libertatea, esenţa, şi-n aceasta constă măreţia, disperarea şi neliniştea lui.”

“Câteva clipe ale câtorva ani nu mai contează, atunci când ai pierdut eternitatea.”

“Nu eşti un om atâta vreme cât n-ai găsit ceva pentru care ai accepta să mori.”

“Ceea ce îmi lipseşte mă defineşte mai intim decât tot ceea ce posed, întrucât ceea ce posed îmi rămâne exterior, dar ceea ce îmi lipseşte mă locuieşte.”

“A fi liber nu înseamnă să faci tot ce vrei, ci să ştii că poţi să vrei.”

“Este, deci, absurd să ne gândim a ne plânge, deoarece nimic străin nu a hotărât ceea ce simţim, ceea ce trăim sau ceea ce suntem noi. Sunt absolut liber şi absolut responsabil de situaţia mea.”

“Tace doar cel ce poate vorbi.”

“Important nu este să spui “Iată ce au făcut din mine”, ci “Iată ce am făcut eu din ceea ce au făcut din mine”.”

“E totdeauna uşor să te supui, dacă visezi să comanzi.”

“Nu e nevoie de jăratic: infernul sunt ceilalţi.”

“Scuzaţi-mă, nu sunt un mort de bună companie.”

“Biserica ta e o curvă: îşi vinde favorurile bogaţilor. Tu, să mă spovedeşti? Tu, să-mi ierţi păcatele?”

“A exista înseamnă a te bea fără sete.”

“Când se războiesc bogaţii, cei ce mor sunt săracii.”

~ by Crisego on August 1, 2012.

2 Responses to “Jean-Paul Sartre – citate”

  1. “Da’ tot ciudat imi e, cursa lunga, harti desarte
    S-au pus in dunga gustand carti de Sartre” (ADN)

Your opinion counts

 
