Să spui ochilor “Vedeți!”, să spui urechilor “Auziți!”, iar gurii “Taci!”

>>>Să spui ochilor: “Vedeţi!”, să spui urechilor: “Auziţi!”, iar gurii: “Taci!”.<<<

Nu știu exact de ce, dar întotdeaua am avut o afinitate pentru India, pentru cultura indiană, pentru poveștile indiene, dar și pentru proverbele indiene. Poate că simplitatea, poate că inteligența sau poate că înțelepciunea oamenilor din acea zonă.

Iată, discutând de înțelepciune, amintesc de acest frumos și valabil proverb menționat mai sus. Într-adevăr, așa este. Este bine să vezi și să auzi, dar este bine să și taci. Nu mereu, dar atunci când este necesar. Poți fi surd și orb, dar să poți vorbi (mai degrabă bolborosi), iar situația să nu fie prea roză. Poți auzi, poți vorbi, dar nu poți vedea. Din nou, nu e bine. În schimb, dacă ai vedea și ai auzi, dar nu ai putea vorbi, poate că aici te-ai putea împăca mai bine cu ideea. Un sunet, un foșnet, o adiere de vânt, un cântec, glasul unei persoane dragi, acestea îți pot învinge setea de cuvinte. Nu ai nevoie de cuvinte, pentru a înțelege lumea. Ai nevoie de ochi și de urechi. Și bineînțeles, de minte și inimă. Nu poți fi conștient de ceea ce se întâmplă în jur, fără minte; nu poți iubi ceea ce te înconjoară, fără suflet. Eu, spre bucuria mea spirituală, am învățat să tac. Am învățat să vorbesc prin priviri și să ascult. Am învățat că sunt prieten cu natura, ci nu dușman; am învățat că o singură privire spune mai multe decât o mie de cuvinte. Caesar nu avea nevoie de cuvinte, de exemplu, ca să stabilească soarta gladiatorilor. Avea ochii, urechile și mâinile. Oricum, nu avea nevoie decât de una.

Așadar, cum spuneau indienii, “Să spui ochilor: “Vedeţi!”, să spui urechilor: “Auziţi!”, iar gurii: “Taci!”.”

~ by Crisego on October 12, 2012.

Your opinion counts

 
