Oglinda lui Cronos

Am auzit că ești Zeu, Cronos! Așa-i? Am auzit bine? Ei, iată, eu refuz să mă supun! Ce-ai putea să faci? Ai putea, eventual, să treci pe lângă mine, să mă ignori și să mă macini cu indiferența ta, cum de altfel ai făcut-o și până acum. It’s not such a big deal. Sunt deja obișnuit. Cronos, dragule, am însă o întrebare pentru tine. Dacă tot ești tu Zeu, se presupune că ai demnitate și poți răspunde fără probleme la orice provocare.

Te-ai uitat vreodată în oglindă? Ți-ai văzut vreodată privirea lacomă, zâmbetul perfid și pielea zbârcită? Te-ai confruntat vreodată cu alter ego-ul tău? Ha, ce naiv sunt! Cum să cred că ai fi putut tu face asta? Nici gând! Ai preferat să trăiești în puf, prin puterea cu care te-a înconjurat taică-tu, Uranus, și să râzi batjocoritor la adresa nenorociților care au încercat și încă încearcă, de mii de ani, să îți găsească otrava potrivită. Ai preferat să te înfrupți cu struguri aleși cu grijă, să aștepți să ți se aducă pe tavă totul, să stai în fotoliul tău mare și comod. Ți-ai înhămat miliarde de sclavi la căruță, iar acum aștepți să fii tras. Bănuiesc că ești tare mândru de isprava ta. Și pe bună dreptate – să fi avut și eu un Zeu al Cerului care să mă antreneze și să mă răsfețe cu putere nemărginită, probabil că aș fi profitat! Ceea ce știu sigur este că niciodată nu mi-a fost frică să mă privesc în oglindă. Ție, în schimb, ți se ofilește până și cea mai mică fărâmă de orgoliu, numai la gândul că propria ta privire te-ar putea înfrunta.

Ia spune-mi, am dreptate?

Mulțumesc! Și tăcerea e un răspuns!

~ by Crisego on November 13, 2012.

2 Responses to “Oglinda lui Cronos”

  1. […] freestar, ştefania, lili3d, oana, schtiel, pishky, pretty wild, hijo de algo, ratzone, crisego, diverse, alex sau […]

Your opinion counts

 
