Sărăcia și etica

Contraste! Acest cuvânt descrie perfect toate orașele din lumea asta. Din păcate, uneori contrastele sunt atât de puternice, încât ne aruncă pur și simplu într-o stare de tristețe greu remediabilă. E o stare de tristețe, de compasiune, de milă uneori ( deși nu îmi place acest cuvânt…mi se pare un cuvânt umilitor).

Mă plimb prin București, observ câteva cafenele “fancy”, un hotel impunător, niște magazine “piți-coca style”, niște mașini tunate, care mai de care mai admirate, după care ajung la polul opus: case dărăpănate, copii murdari și triști, străzi ce seamănă mai degrabă cu niște ghene de gunoi, rufe întinse aiurea, pe niște sârme improvizate, în spatele unor garsoniere mizerabile…

Este oare societatea morală? Este oare moral ca societatea să lase de izbeliște aceste cazuri? Este oare moral ca în secolul 21 să mai existe astfel de condiții de trai?

Urmăream recent un documentar despre copiii străzilor din anii 90…am rămas șocat. Nu că nu mă așteptam să văd ceea ce am văzut, dar pur și simplu nu am putut rămâne impasibil. Copii de 10-12 ani care trăiau mai rău decât animalele, care se drogau, care îmbrăcau aceleași haine cu lunile…Iar aceste cazuri încă au loc și astăzi. Este oare etic, ce se întâmplă?

O societate fără coduri etice este o societate goală. O societate care permite fără niciun fel de remușcare ca drama acestor oameni să persiste, o societate care aruncă bani pentru modernizarea bisericilor – cică – și nu poate aloca fonduri pentru construirea de orfelinate, centre de reabilitare, azile… e o societate pierdută.

Avem nevoie de etică! Avem nevoie de un viitor! Prezentul s-a cam înnegrit… Facem și noi ceva?…

~ by Crisego on November 29, 2012.

Your opinion counts

 
