Extraordinara limbă română

Extraordinara limbă română! De câte ori revin la ea (sau mai curând visez s-o fac, pentru că, vai, am încetat s-o folosesc), am sentimentul că, rupându-mă de ea, a comis o trădare criminală. Capacitatea ei de-a conferi oricărui cuvânt o nuanță de intimitate, de a-l transforma în diminutiv; de această îmblânzire beneficiază până și moartea: “morțișoara”… A fost o vreme când acest fenomen îmi părea o tendință spre diminuare, spre înjosire, spre degradare. Acum îmi apare, din contră, ca un semn de bogăție, ca o nevoie de a conferi un “plus de suflet” oricărui lucru.

Că mare dreptate avea Cioran! Extraordinara limbă română!…

~ by Crisego on January 2, 2013.

Your opinion counts

 
