Reîntâlnire în Cer

Bătrânelul își ducea zilele tot mai triste într-un azil în care se simțea precum un prizonier. Era prizonierul propriei sale condiții. Peste tot, se putea simți izul pereților vechi și neîngrijiți, iar paturile aveau aceleași saltele de 20 de ani.  Activitățile zilnice erau destul de puține și țineau mai mult de rutină. Erau un rău necesar. Aceleași discuții plictisitoare, aceeași masă de prânz săracă, aceleași jocuri de societate exasperante, aceiași oameni ce acum se acuzau reciproc de priviri suspecte, aceleași ședințe interminabile de contemplare langa ferestrele murdare, aceleași medicamente fără de care viața sărmanilor bătrâni era imposibilă.

Bătrânelul își însușise acum porecla de nebun. Ajunsese să se așeze seară de seară în genunchi, să își atingă pieptul cu mâinile sale tremurânde și să exclame: “Cât ești de frumoasă, draga mea! Cât de frumos zâmbești  în tabloul ăsta minunat!”…. Scena se repeta de fiecare dată sub privirile răutăcioase și curioase ale colegilor de suferință. Doctorul și personalul azilului se închinau pe ascuns și se rugau pentru sufletul său.

După o lungă perioadă de rătăcire, bătrânelul ajunsese în fața drumului final. Toată lumea se adunase în jurul său, iar el ținu să își ia adio cu câteva ultime cuvinte. După ce și-a pus din nou mâinile la piept, a spus: “Draga mea, dacă mă auzi de acolo, de sus, să știi că vin să te strâng în brațe. În toți anii ăștia, ți-am sărutat, în sufletul meu, mâinile calde și ochii blânzi, iar imaginea ta mi-a fost singurul refugiu. Niciodată nu te-am uitat, iar acum nu îmi mai doresc decât să îmi trăiesc tăcerea lângă tine. Așteaptă-mă, te rog, om frumos!”….

Bătrânelul își îndreptă privirea către cerul de dincolo de tavan și închise ochii. Acum, urma să își reîntâlnească în sfârșit îngerul…

~ by Crisego on October 16, 2013.

Your opinion counts

 
