Dar oare ne iubim țara?

Rețineți, am zis țara cu referire la patrie, nu la sistemul politic și situația financiară. Așadar, oare ne iubim țara? Cum demonstrăm asta? Ce facem noi pentru patria noastră? Cum ne cinstim eroii? Ne respectăm valorile? … Știu, grele întrebări. Trăim vremuri în care ambalajul contează cu atât mai mult cu cât este mai puțin. Trăim vremuri în care cei care au clădit istoria acestui neam sunt uitați, iar noul val este format din pseudo-valori. Vă spun eu, dacă ne-am iubi țara, nu ne-am asocia cu prinți și prințese create de mass-media peste noapte. Nu ne-am asocia cu can-canuri de doi lei. În fine, deviez de la subiect… Dacă ne-am iubi țara, nu am permite unor copii avizi să fure bogățiile din pământul nostru. Nu le-am permite să le înstrăineze. Nu le-am permite să își bată joc de natura NOASTRĂ! Dacă ne-am iubi țara, nu am fugi printre străini la prima greutate care se ivește. Dacă ne-am iubi țara, am vorbi pur românește. Fără clișee de jumătate de ban, fără expresii adunate de pe la “engleji”, “franțuji” sau “nemțălăi”. Dacă ne-am iubi țara, nu am permite unora să își bată joc de cei ce au spirit românesc, chiar dacă o fac în zone populate în principal de aparținători ai altor nații. Dacă ne-am iubi țara, nu le-am permite străinilor să ne folosească drapelul. Dacă ne-am iubi patria, am lupta pentru ea. Noi însă pentru ce luptăm? Pentru averi, pentru renume, pentru orgoliu, pentru provizoriu, pentru aparențe. Păcat! E ca și cum ne-am ignora mama, căci patria asta este, mama! Este mama noastră, a tuturor celor născuți și crescuți pe acest pământ.

Dragi prieteni, oare ne iubim patria? Spuneți voi… Ce credeți că ar trebui să facem pentru a avea grijă de ea? …

~ by Crisego on November 16, 2013.

12 Responses to “Dar oare ne iubim țara?”

  1. Bravo..prietene.

  2. -Patriotismul….? il aveau inaintasi nostri , putini ne numaram cei care ne putem numi patrioti ,dece,dece,dece,incepind de la presedinte si pina la ultimul român , in fata strainilor pleaca capetele…stiti ceva eu sint intro tara straina cind apar divergente mi se spune , aici comand eu , tu la Romania , pai fu…i de straini , cind vin in ro , sa traiti , bine ai venit , haiduiudu , , eu le-as zice hai iate si te du , daca nu-ti convine , durerea cea mai mare nu este patriotismul , este faptul ca toti români sint tigani.Nimeni nu face nimic , cum sa ajuns aici…? Astept sa-mi spuneti voi…on topik.

    • Nu sunt toti romanii tigani si nu tiganii sunt problema principala, sa spunem adevarul… Sunt foarte multi tigani care emigreaza si care ne fac de rusine, dar sunt si foarte multi tigani muncitori si cinstiti care isi castiga cu multa truda painea. Problema este ca suntem un popor sarac si invatat cu linguseala, iar pentru a prinde si noi un mic si o bere gratis am fi in stare sa ne punem in genunchi si sa le stergem rusnacilor ghetele cu limba… Ai mare dreptate, afara ti se spune ca daca nu iti convine sa pleci. Aici i se spune unui strain ok, facem tot ce putem sa fiti incantat… Nu MAI avem tupeu!…

  3. ”13:31 O altă pildă le-a pus înainte, zicând:
    Împărăţia cerurilor este asemenea grăuntelui de
    muştar, pe care, luându-l, omul l-a semănat în
    ţarina sa,
    13:32 Şi care este mai mic decât toate seminţele,
    dar când a crescut este mai mare decât toate
    legumele şi se face pom, încât vin păsările cerului
    şi se sălăşluiesc în ramurile lui. ” Din Sfînta Evanghelie după Matei

    Cu alte cuvinte, o soluție ar fi aceea a exemplului personal. Grăuntele se sădește în țarina proprie, nu în țarina celuilalt. La început e greu să renunți la televizor, la ziarele de scandal, iar strădania pare fără rost, căci sămînța este mică. Dar după un timp, mintea noastră se limpezește, începem să înțelegem care sunt lucrurile cu adevărat importante din viața noastră și devenim liniștiți și împăcați. Liniștea și pacea sunt stările de spirit care aduc fericirea, iar fericirea este căutată de toată lumea. Astfel, devenim pildă de urmat pentru ceilalți.

    Personal recomand citirea Noului Testament, a psalmilor și mersul la Biserică – cel puțin pentru a auzi predica de la final. Restul vin de la sine!

    Doamne ajută!

    • Sunt intru totul de acord! Trebuie sa fim noi schimbarea pe care vrem sa o vedem in lume! Cel putin asa spunea Gandhi… iar eu zic ca avea mare dreptate!…

  4. da, hai sa o iubim. si sa facem zilnic cate o fapta buna, sa dam un exemplu. mic

  5. dar patria, nu tot datorita sistemului a luat fiinta????… mama ei de viata! cum poti afirma o asemenea ineptie, ca tu, cand spui patrie nu faci referire la sistem? la inceput a fost omul. si omul stia ca e om si nu stia ce e aia rasism. cand a aparut patria, a ajuns sa se simta mai cu motz ca ceilalti, si totodata a ajuns sa-i cante in struna sistemului, ca deh, divide et impera.

    daca ti-ai iubi mintea si nu tara, ai percepe ca atata timp cat faci diferente intre natii si teritorii, esti slab si vei fi intotdeauna infrant, pe cand, unde-s multi la un loc, puterea creste…….si dusmanul nu sporeste. unde-i mintea romanului de pe urma?

  6. si inafara de asta, de care patrie vorbesti? de care valori? de care istorie? vorbeai de Romania care a fost cumparata de iudei? vorbeai de valorile care le-a impus sistemul care dicteaza? vorbeai de istoria care a fost scrisa de cativa dupa propriul plac si data generatiilor ptr. a le face o mica spalare de creier cu ele?

    ceea ce descrii tu sunt urmarile, dar atata timp cat preferam sa mai visam in loc sa ne trezim la realitate, lucrurile nu se vor schimba. patria nu-i mama, cum te-au invatat comunistii, ci e un petec de pamant ingradit cu o natie ingradita care a fost dresata sa se creada mai tare si mai mare ca toti ceilalti. si a functionat. noroc de patrie si natie, caci altfel n-am fi stiut ce-i razboiul. noroc de patrie si natie, caci altfel n-am fi stiut ce-i ura. noroc de ele, caci altfel n-am fi stiut ce-i mandria si invidia. iata valorile omenirii si a natiilor: ura, mandrie, invidie, manie, etc.

    • Pe mine nu m-au invatat comunistii nimic, caci m-am nascut dupa 90. Si nu ma refeream la patrie ca sistem, ci la patrie ca loc in care ne-am nascut, in care crestem, la pamant.

Your opinion counts

 
