Dar oare ceilalți observă lumea așa cum o observăm noi?

M-am întrebat de multe ori dacă nu cumva fiecare om vede lumea într-un mod unic, propriu, personal. Și nu la figurat. Oare băiatul tânăr care se ține de bară în autobuz vede geamul la fel de murdar cum îl văd eu? Sau vede oamenii de afară la fel de grăbiți sau de înceți cum îi văd eu? Oare bătrâna care tocmai s-a așezat pe scaunul de lângă mine, în metrou, vede copilul din fața noastră așa cum îl văd eu? Dar oare dacă s-ar uita în ochii mei, ar face-o așa cum aș face-o eu uitându-mă în ochii ei? Oare m-ar considera foarte tânăr, la fel cum eu o consider pe ea foarte bătrână? S-ar obosi oare să numere perechile de pantofi pe care le-ar vedea privind în jos, așa cum aș face-o eu? Dar oare femeia care își plimbă copilul cu căruțul pe trotuarul pe care îmi plimb eu gândurile ar avea aceeași părere pe care o am eu despre cerșetorul de la colț? Dar oare, într-o tabără fiind, cei din jurul meu ar vedea Luna și stelele la fel de strălucitoare cum le-aș vedea eu?

Oare ceilalți își doresc să pătrundă în mintea mea, așa cum eu îmi doresc să pătrund în a lor?…

~ by Crisego on December 10, 2013.

10 Responses to “Dar oare ceilalți observă lumea așa cum o observăm noi?”

  1. Parca mi-as fi citit propriile ganduri🙂

  2. Cu siguranță, nu. Și sunt foarte multe lucruri care concură pentru a face să avem opinii, trăiri, simțiri, expresii, gânduri diferite atunci când suntem puși în fașa unui același tablou sau ne confruntăm cu o aceeași situație. Educație – care duce la formarea și adoptarea unui sistem propriu de valori, starea și dispoziția de moment sunt două dintre cele mai importante.

  3. Ne aseamana natura , ne deosebeste circumstantele si educatia.

  4. Este cert ca fiecare are propria perceptie despre lume, iar in legatura cu patrunsul… mai bine nu, pt ca ar putea fi chiar traumatizant ceea ce ai descoperii.

    • Ai dreptate in legatura cu trauma pe care ar putea-o produce patrunderea in mintea celor din jur, dar na, este si asta o curiozitate umana!🙂

  5. Surprinzator placut!

Your opinion counts

 
