Provocarea cu cartea ( partea a 2a )

După cum probabil vă amintiți, acum ceva vreme v-am invitat să deschideți cartea pe care o citeați în acel moment sau ultima carte citită la pagina 77 și să împărtășiți cu mine rândul cu numărul 7. Ei bine, acum am o nouă provocare pentru voi: Deschideți cartea pe care o citiți momentan sau ultima carte pe care ați citit-o, derulați până la cel mai recent capitol terminat, după care scrieți aici ultima frază a acestuia! Bineînțeles, menționați titlul capitolului, titlul cărții și autorul!🙂

Eu zic așa: “Prin ancorarea acestei probleme în inconștient, perspectiva s-a lărgit într-atât că întrezărim nu unul, ci un șir de factori, de egală însemnătate și deopotrivă angajați în determinarea fenomenului stil” ( “Între peisaj și orizont inconștient” – “Trilogia culturii”, Lucian Blaga )

( Sper ca prin intermediul acestor provocări să gâdilăm un pic nivelul de interes pentru citit al oamenilor… )

~ by Crisego on December 21, 2013.

15 Responses to “Provocarea cu cartea ( partea a 2a )”

  1. “Inteligenţa ei constă în spirit critic cu ocazia cărţilor, ceea ce n-am mai întâlnit niciodată la altă femeie, de obicei mai subtilă, dar prea personală, şi-şi traduce impresiile numai prin “îmi place” sau “nu-mi place”. ” (Ioana-Anton Holban)
    Cartea nu este impartita in capitole asa ca am luat o fraza la intamplare.🙂

  2. “Venise, nu stia in ce scop – fiinca aici erau mortii, si ea cauta un om in viata” (Fiul ratacitor – Radu Tudoran; Partea a patra, capitolul 84)

  3. Eu tocmai am dus la bibliotecă cartea respectivă şi am luat o pauză de la cititul de plăcere pentru a mai scrie la disertaţie… Nu vrei un citat de acolo… aşa că am luat ante-ante-antepenultima carte citită şi voi face prima provocare. E vorba despre prima ediţie a volumului de nuvele Visul (ulterior editată cu numele Jocul) de Cărtărescu….
    La pagina 77 rândul 7 scrie aşa: “am simţit că nu-mi vine să învăţ pentru a doua zi” fragmentul este din nuvela Gemenii

  4. “La vârsta de patruzeci de ani, Esau a luat de neveste pe Iudita, fata Hetitului Beeri, şi pe Basmat, fata Hetitului Elon. Ele au fost o pricină de mare amărăciune pentru Isaac şi Rebecca. (Biblia – fragment din Întâia căsătorie a lui Esau)

  5. “Am descoperit ca exista persoane subtiri care stramba din nas in public, cand vine vorba de dejectiile azvarlite pe piata de publicatiile extremiste, dar isi satisfac curiozitatea in taina. Se pare ca pofta de vulgaritate zace in unii dintre noi ca un pacat puberal nemarturisit.” (Tertium non datur – Vremea intrebarilor, O. Paler)

Your opinion counts

 
