Valentine’s day vs Dragobete

Constat cu regret că ne aflăm pe un drum tot mai prăpăstios în ceea ce privește spiritul românesc autentic. Renunțăm la ceea ce vine din pământul nostru, pentru a accepta ceea ce vine zburând din alte locuri. Sărbătorim Halloween, sărbătorim St.Patrick, că avem, se pare, strămoși elfi, sărbătorim Valentine’s day… Mai rămâne să sărbătorim 4 și 14 iulie, Thanksgiving day și Hannukah, după care putem muri liniștiți. Străbunicii noștri dorm cu siguranță liniștiți… Ce naiba, chiar nu mai curge nicio picătură de sânge românesc, pur prin venele noastre?…

Voi ce părere aveți?

~ by Crisego on February 14, 2014.

7 Responses to “Valentine’s day vs Dragobete”

  1. Total de acord cu tine!😉

  2. Ca și când, răzvrătindu-ne pe sărbătorile venite din altă parte, ne îndrăgostim mai mult și sărbătorim cu adevărat ceea ce avem aici, de secole.🙂 Vreau să văd și eu pe cineva care, de Dragobete, dăruia flori sau cuvinte frumoase iubitei/iubitului înainte de conflictul ăsta artificial cu sărbătorile importate.
    Sărbătoarea, de orice origine ar fi ea, e prilej de bucurie, a fost inventată pentru a mai da omului un prilej să zâmbească, să iubească. Iar ca să celebrăm iubirea, ar mai fi nevoie de câteva sute de sărbători importate ca să uităm să criticăm fără temei.🙂
    Da, mie îmi place și Valentine’s Day, îmi place și Dragobetele… Fiecare în parte îmi amintește să fiu om, să am o părere bazată pe propriile simțiri și nu o părere preluată și dată mai departe cu pro sau contra. Nici nu contează ce cred ceilalți dacă eu nu-i deranjez pe ei cu nimic.

    • “Fiecare în parte îmi amintește să fiu om” – Tocmai despre asta e vorba. Am impresia ca azi (ieri de fapt) am vazut mai multi trandafiri in oras decat am vazut in tot anul trecut. Am impresia ca lumea isi aminteste ca trebuie sa se bucure de iubire doar cand e trasa de maneca. Mie nu imi place ipocrizia, si chiar daca poate oamenii ce sarbatoresc cu fast aceasta sarbatoare nu sunt ipocriti, eu sunt adeptul unei sarbatori continue a iubirii. Nu imi place inghesuiala asta spontana, rasarita ca un melc dupa ploaie… Mai ales ca nu e ceva autentic.

      • De ce nu e autentic? Sfântul Valentin e autentic. Cu ce e mai autentică o altă sărbătoare decât asta? Pe de altă parte, omul chiar are nevoie de motive prentru a se bucura. De aceea și le creează. Dacă s-ar bucura și fără motive, cum ar fi, de fapt, ideal, am fi o lume de fericiți. Dar nu suntem. Drept dovadă ne supărăm ori ne întristăm din cauza unor nimicuri zi de zi.🙂

      • Sf Valentin se sarbatoreste pe 30 iulie.

  3. Mda… http://slopastefan.wordpress.com/2014/02/12/dragobete/

Your opinion counts

 
