Cărți vs E-books

Văd tot mai mulți indivizi folosindu-se de E-readere, prin metrou, tramvai, autobuz sau parcuri. Mirosul de hârtie veche a fost înlocuit cu mirosul de plastic, iar foșnetul paginilor derulate cu nesaț a fost înlocuit cu… nimic. Apeși un butonel și gata pagina! Mă întreb, oare e ok? Oare trebuie să fim “la modă” ca să citim? Sau.. dacă citim de pe o drăcovenie electronică e mai șmecher decât dacă am citi o carte clasică?…. Mda, îmi răcesc gura degeaba.

Așadar, cărți sau “e-cărți”?

 

 

Sursa foto: Pinterest.com

~ by Crisego on February 23, 2014.

32 Responses to “Cărți vs E-books”

  1. Eu una prefer cartile cu mirosul cernelii de tipar🙂

  2. Fiecare e liber sa aleaga, nu e de condamnat, insa eu prefer cartea pe hartie, parca simti altfel povestea🙂

    • Fiecare e liber sa aleaga, insa parca prea usor renuntam la tot ce este autentic si traditional, in favoarea scurtaturilor, noutatilor, tehnicii… Asta imi aduce aminte de reclama aia: Emaaa🙂

  3. Atata timp cat investesti timp in aceasta activitate, mi se pare irelevant modul in care o faci!
    Important este sa citim.

  4. Cărţi, clar!

  5. Si eu am un e-reader si ma folosesc la cartile in format electronic pe care le am. Recunosc ca nu pot citi decat acasa, in liniste, asa ca nu il scot niciodata sa ma falesc cu el. Oricum, cartile tiparite sunt in top si le citesc cu o mai mare lejeritate decat cele electronice. Dar sunt situatii in care prefer si varianta aceasta, pentru o economie la portmoneu.

  6. Intr-adevar e mai captivant cititul din cartile reale, insa pana la urma daca aceasta metoda noua ii ajuta pe tinerii din ziua de astazi sa prinda drag de carte, nu e nicio problema.

  7. Prefer cartile.De la cititul e-book-urilor ma dor ochii si sincer parca sunt tot pe langa poveste, nu ma pot concentra.

    • Hmm nu stiu de ce, dar auzisem ceva cum ca ecranul e-bookurilor este facut special astfel incat sa nu ne doara ochii.. Or fi mintit astia😀

  8. Şi eu sunt “conservator” din acest punct de vedere. Nu mă împac deloc cu noua tehnologie în materie de cărţi . Nu am încercat e-bookuri, dar am încercat să citesc cărţi de pe calculator, dar nici o şansă. Am preferat să le scot mai degrabă la imprimantă decât să stau şi să citesc astfel😀 .

  9. Cărţile în format clasic, evident.. e altceva când ai parte şi de un contact fizic cu cartea🙂 dar, recunosc am citit şi cărţi în format electronic, dar asta doar pentru că nu le-am găsit în alt format (din diverse motive) şi îmi doream neapărat să le citesc.

  10. Cărți! Mai mereu am una în poșetă, alături de telefonul pe care am o singura e-book (pe care chiar nu o pot citi așa!)

  11. Parerea mea e ca niciodata cartea , litera tiparita pe hartie nu va putea fi inlocuita d e NIMIC indiferent cat de avansata ar fi tehnologia respectiva deoarece asta n-ar insemna un castig pentru cultura ci ar fi un pas imens pentru disparitia sa . Nu zic ca nu-i bun si un E-reader sau altceva la casa omului { daca banii ti-s dramuiti si-ti place sa citesti , sa-ti pui mintea la contributie ….faci o investitie pe termen lung } insa nimic nu s e poate compara cu placerea d e a rasfoi , de a citii o carte adevarata ! Cum sa-l citesc pe Beaudelaire pe Eminescu , pe George Cosbuc , pe Francoise Villon sau sonetele lui Michellangelo Buonarotti sau ceeea ce vei tiparii vreodata inclusiv dumneata onorabile Crisego de pe E-reader ? Unde ar mai fi vraja pe care-o exercita cartea scrisa ? Ce s-ar alege din ea ?

    • Pai tocmai asta e.. ca nu s-ar mai alege nimic… Plus ca, daca ne gandim logic, E-readerele nu fac decat sa copieze, caci un autor nu scrie pe e-books, ci carti palpabile, tiparite, care ulterior devin si e-books…

  12. Cărți, logic. E ca și cum ai întreba : reale sau gonflabile ?

  13. Cartea e baza! Imi aduce aminte de copilarie,de scoala,de timpul liber…de tot. Vreau sa ma bucur cand citesc.Sa ma bucur ca mai exista si lucruri care raman neschimbate de timpurile astea “electronice”. Sigur, e democratie….fiecare face cum vrea si cum crede.

Your opinion counts

 
