Dor de oameni dragi

Mă uit în spate și îmi dau seama că eu, de fapt, sunt oamenii care au fost langa mine de-a lungul vremii. Copilăria mea înseamnă de fapt oameni. Copilăria mea, leagănul ființei mele, înseamnă zâmbete dragi, cuvinte calde, ocrotire, mângâieri și flăcări în priviri. Înseamnă libertatea de a visa cu ochii deschiși.

Mă uit în spate și-l văd pe tataie Verzea cu un tort micuț de ciocolată în pragul ușii noastre.. Este ziua mea, tocmai am împlinit câțiva anișori, iar bunicului i se poate citi fericirea pe chipul parcă veșnic tânăr. Nu l-am văzut niciodată trist. Zâmbește întotdeauna și ni se adresează frumos, politicos, cu “tăticule”, “Cristinel” etc… Îi arăt desene făcute de mine și mă laudă, deși în mine nu se odihnește vreun talent deosebit. (Astăzi mi-aș dori să pot fura de la el meserie, să mă învețe să pictez, să desenez, să scriu mai bine…)….

Privind în bucătărie, îl văd pe tataie Sofronie mâncând ușor două ouă ochiuri, în timpul uneia dintre puținele și scurtele vizite pe care ni le făcea. Mă ia din nou de urechi, așa cum obișnuia, spunând că să o ascult pe mama, să fiu cuminte, să nu fiu obraznic… Are mâinile obosite și pline de semne, de la munca grea de acasă de la el, din Teleorman…. Se ridică rapid de la masă, își ia căciula de astrahan și cojocul, după care pleacă… Astăzi parcă mi-e dor să mă mai ia de urechi…

Mi-e dor de oamenii ce mi-au format și modelat sufletul. Mi-e dor de copilărie și de momentele de atunci… Mi-e dor de acele zâmbete…

~ by Crisego on March 11, 2014.

10 Responses to “Dor de oameni dragi”

  1. ce frumosssss,tuturor ne este dor de oamenii ce …bine ai spus,,ne-au modelat si format sufletul” si mie imi este dor pana si de vecina batrana ce ma certa ca ii mancam prunele dulci din pomul de peste gard…frumos!!1

  2. Sper ca “undeva acolo sus” sa primeasca gandurile noastre si sa ne calauzeasca pe “drumul cel bun” pana la o armonioasa reintalnire!

  3. “Mă uit în spate și îmi dau seama că eu, de fapt, sunt oamenii care au fost langa mine de-a lungul vremii”

    Te uiti in spate si iti dai seama ca tu, de fapt, esti oamenii care au fost langa tine de-a lungul vremii???

    • Daca am scris asta, inseamna ca asta am vrut sa zic. Era nevoie sa repeti? … Nu iti inteleg “izbucnirile” astea mereu critice, mereu sceptice, mereu negative…

  4. Omule …daca si nepotii mei vor gandii vreodata asa ca dumneata { o vor face , sant sigur de asta } , atunci sunt sigur ca ….voi fi in Rai ! Bunicii dumitale zambesc acolo unde sant si precis ca ti-au iertat toate nefacutele pe care le-ai facut vreodata ! Aceste ganduri iti spala multe din pacatele pe care le-ai avut , le ai sau , le vei mai avea …. ti-o garantez , in numele bunicilor dumitale .

Your opinion counts

 
