George Bacovia – Lacustră ( recită poetul însuși )

De-atâtea nopţi aud plouând,
Aud materia plângând…
Sunt singur, şi mă duce un gând
Spre locuinţele lacustre.

Şi parcă dorm pe scânduri ude,
În spate mă izbeşte-un val –
Tresar prin somn şi mi se pare
Că n-am tras podul de la mal.

Un gol istoric se întinde,
Pe-aceleaşi vremuri mă găsesc…
Şi simt cum de atâta ploaie
Piloţii grei se prăbuşesc.

De-atâtea nopţi aud plouând,
Tot tresărind, tot aşteptând…
Sunt singur, şi mă duce-un gând
Spre locuinţele lacustre.

~ by Crisego on March 14, 2014.

9 Responses to “George Bacovia – Lacustră ( recită poetul însuși )”

  1. Omule….imi pare rau ca n-ai decat cinci stele , daca aveai zece ….zece bifam ! Datorita dumitale m-am intors in urma cu peste patruzeci d e ani , pe vremea cand , impreuna cu inca vreo trei tipi innebuniti dupa poezie , vizitam Casa Memoriala George Bacovia din Bucuresti de pe strada ….cu acelasi nume , iar nepotul poetului { care pe atunci avea si-o slujba ” onorabila ” d e frizer la cooperativa “Higena ” } ne servea cu ceai din frunze de gutui , c-o ” picatura ” d e rom in el iar la plecare ne cadorisea cu-n disc de vinil pe care era imprimata vocea poetului recitandu-si versurile . N-am mai trecut pe-acolo de ….patruzeci d e ani insa….iti promit ca ma voi duce zilele acestea …doar d e curiozitate sa vad daca mai exista casa si gradina respectiva care era …plina d e gutui . Omule , iti multumesc ca …m-ai intors in trecut !

    • Cu multa placere! Ma bucur sa vad ca oamenii se bucura de poezie si ca postarile mele le aduc bucurie in suflete. As vrea sa vizitez si eu candva casa memoriala a lui Bacovia, atat cea din Bucuresti, cat si cea din Bacau… Momentan m-am apucat sa citesc “Bacovia”, de Agatha Grigorescu Bacovia🙂

  2. Superb! Îmi aduce aminte de momentul când recitam poezia asta într-o oră de română. Pfff, a trecut atâta timp…

  3. absolut superb! multumim!🙂

  4. will you care if I tweet this?

Your opinion counts

 
