Citate Nichita Stănescu

Tu să nu te tragi cu mine de şireturi, întrucât eu mă port desculţ.

Prima literă a oricărui cuvânt se află în trecut, ultima literă – de asemeni; numai trupul cuvântului e în prezent.

Poezia este ochiul care plânge. Ea este umărul care plânge, ochiul umărului care plânge. Ea este mâna care plânge, ochiul mâinii care plânge. Ea este talpa care plânge, ochiul călcâiului care plânge.

Noi ne-am născut în timp ce mamele noastre răcneau de durere.

Am să vă spun un lucru, cu riscul de a mă repeta. Eu nu prea cred că există poeţi, cred că există poezie.

Oamenii sunt păsări cu aripile crescute înlăuntru.

A te înfrâna, a te abţine, e primul semn al civilizaţiei lumii… Piramida s-a abţinut să devină munte!

Poezia nu este numai artă: ea este însăşi viaţa, însuşi sufletul vieţii. Fără poezie omul nu s-ar distinge de neant.

Auzi, bă, Gore, ei o să rămână nişte ziarişti toată viaţa, noi o să rămânem poeţi toată moartea!

Pe pământ tot ce există are nevoie din când în când să plângă.

A vorbi despre limba română este ca o duminică. Limba română este patria mea. De aceea, pentru mine, muntele munte se numeşte, de aceea, pentru mine, iarba iarbă se spune, de aceea, pentru mine, izvorul izvorăşte, de aceea, pentru mine, viaţa se trăieşte.

Dacă timpul ar fi avut frunze, ce toamnă! 

De poeţi numai de bine, ca să zicem aşa.

Îndrăgostiţii sunt pietoni ai aerului.

Locuiesc în trupul meu cu chirie.

Suntem ceea ce ne amintim.

Perfecţiunea nu atrage atenţia.

Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nicio întrebare.

Suntem ceea ce iubim!

Nimic mai actual, de fapt, decât viitorul.

 

(Am îngroșat citatele care mi-au plăcut cel mai mult)

 

~ by Crisego on April 2, 2014.

6 Responses to “Citate Nichita Stănescu”

  1. Mi-a mers drept la suflet, ţi-am mai spus că Nichita e unul din preferaţii mei?

  2. Genial om.

  3. dragul meu “”ïzbucnit””, s-a luminat de ziua (desi ora e intunecata) cand am recitit aceste “”vorbe”” multumesc !!, mi-ai reamintit ca au existat romani atat de inteligenti,atat de simtitori, cu vorbele la ei spunand filozofiia vietii cu ele !!! eu sunt ploiesteanca, nichita este “”bibeloul meu de portelen”” este al nostru ,este modelul omului care a vorbit curat, in cuvinte minunat de adevarate, despre “”A TRAI”!! , a trai cum simti ,fara ca socialul sau economicul sa aiba vre-o valoare !! cati dintre noi ne putem lauda cu asta …cred ca niciunul …!!
    multumesc inca odata, si-mi permit sa mai postez si eu din ele ca prea sunt adevarate si poate mai invatam si noi ..sa traim !!! nu “”sa “ne facem ,doar ,ca traim””!!.

    • Va multumesc pentru cuvintele frumoase! Nichita Stanescu a fost si este cu adevarat un bibelou de portelan al natiunii romane! A fost si va fi intotdeauna ingerul blond al poeziei romanesti! Aveti perfecta dreptate in tot ce spuneti!🙂

Your opinion counts

 
