Mesaj către viitorii mei copii

Dragii mei copii,

În primul rând, vă mulțumesc pentru că datorită vouă, datorită existenței voastre am ocazia să vă adresez aceste cuvinte. Nu am de gând să vă plictisesc, așa că voi fi scurt și la obiect. Vreau ca în această scrisoare să vă spun câteva cuvinte despre mine, despre copilăria mea și despre ceea ce înseamnă pentru mine fericirea. Nu vă impun nimic, nu vă oblig să îmi ascultați sfaturile, aveți libertatea să alegeți calea pe care o doriți voi. Eu totuși țin să îmi fac datoria de părinte.

Dragii mei, am fost un copil ca oricare altul. Nu am fost prea bogat, nu am avut întotdeauna ceea ce mi-am dorit, nu am avut toate jucăriile din lume, nu am avut cele mai noi haine și nici cele mai scumpe mingi de fotbal. Am tânjit de foarte multe ori, ca orice copil, după ceea ce alții aveau. Aveam să realizez mai târziu că de fapt nu aveau ei, ci părinții lor, deci nimic din ceea ce aveau nu li se cuvenea în mod direct. Totuși, să știți că am fost un copil fericit. Nu am fost un copil sărac. Nici pe-aproape. Am fost un copil normal, după cum v-am spus deja. Jucam fotbal, tenis de picior, șotronul, țară țară vrem ostași, baba oarba, de-a v-ați ascunselea, leapșa și multe alte jocuri ale copilăriei oricărui alt copil. Mă bucuram de fiecare clipă, de fiecare zi lungă de vară, de fiecare zi scurtă de iarnă, de fiecare seară care mă prindea fugind fericit pe strada din fața blocului, de fiecare ocazie de a face câte o prostie. Nu e o rușine și nu este nici o dramă dacă greșiți. Este normal și sănătos să încercați și eventual să greșiți. Dar veți afla voi mai multe în acest sens mai târziu, în viață. Ceea ce vreau să vă spun este că nu aveam nevoie de bunuri materiale pentru a îmi împlini sufletul. Mă simțeam împlinit putând zâmbi și urla ore în șir alături de ceilalți copii. Mă simțeam împlinit atunci când ne stropeam unii pe alții cu apă. Mă simțeam împlinit atunci când intram în casă răgușit și murdar, iar mama mă chema la masă, după care îmi îngrijea genunchii plini de julituri. Noi nu jucam fotbal pe terenuri de iarbă, ci pe ciment. Uneori pe pietriș. Oriunde… Eram împlinit oriunde, oricând, în fiecare zi a vieții mele de copil.

Dragi copii, vă rog, voi să vă trăiți copilăria! Bucurați-vă de fiecare clipă pe care o primiți, căci timpul nu vi se cuvine, ci vi se oferă! Mai departe, este datoria voastră să îl folosiți corespunzător, după cum credeți voi de cuviință. Jucați-vă! Urlați! Alergați! Murdăriți-vă din cap până în picioare! Juliți-vă! Răgușiți! Nu stați în casă! Faceți mișcare! Din postura în care mă aflu, vă sfătuiesc să alegeți un sport și să îl practicați cu pasiune, căci sportul este calea către desăvârșire, către sănătate, către puterea fizică și psihică, către inteligența spirituală, către o mentalitate roditoare. Fiți copii cuminți, iubiți-vă părinții și prietenii și respectați-i pe toți cei care vă înconjoară! Dacă veți întâlni vreodată vreun copil mai amătât, nu îl dați la o parte – arătați-i și lui cât de important este un zâmbet! Jucați-vă, jucați-vă, jucați-vă! De dimineața până seara! Fiți copii! De dimineața până seara! Fiți liberi! De dimineața până seara! Căutați fericirea! După părerea mea, nu putem pleca în căutarea fericirii decât prin copilărie. Un om fără copilărie nu poate cunoaște fericirea absolută, libertatea fără granițe…

Dragii mei copii, sper ca aceste câteva cuvinte să ajungă acolo unde trebuie, iar voi să creșteți oameni mari și frumoși, fericiți și împliniți, mândri că purtați în sufletele voastre copiii minunați ce veți fi fost odată.

Cu sinceritate,

al vostru tată care vă iubește!

66b31e20754e28d4270d86ae274191c3

 

Sursa imaginii: Pinterest.com

~ by Crisego on May 18, 2014.

12 Responses to “Mesaj către viitorii mei copii”

  1. Super! Si eu am avut astfel de copilarie…din pacate copiii din zilele noastre sunt mai interesati de calculator, tableta, telefon mobil si altele de genul asta. Se maturizeaza mult mai devreme…nu am mai vazut copii jucandu-se pititea, sau sotronul poate de cand le faceam eu si cei din generatia mea. Copiii din ziua de astazi nu se mai joaca cum ne jucam noi, inainte…pe cei de la mine ii vad umbland in gasca stau in parcuri vorbesc, injura, se cupleaza etc.

  2. Mereu am sustinut ideea copilului ca fiind centrul universului unui parinte, ca acel parinte traieste pentru copilul sau, fiind lumina ochilor lui. Un parinte isi iubeste copilul mai mult decat se iubeste pe el si este cel mai pretios si frumos sentiment pe care un copil il poate simti. Ma intristez cand ma gandesc ca , din punctul meu de vedere, al copilului, niciodata nu ii voi putea rasplati indeajuns, chiar daca stiu ca pentru ei cea mai mare rasplata esti existenta si fericirea mea.

  3. Foarte special si profund mesajul🙂

Your opinion counts

 
