Lecția lui Bacovia

Agatha Grigorescu-Bacovia, povestind în cartea “Bacovia” despre soțul său, spune așa:

“- Ce de ochi încrustați pe evantaiul acestor păsări, exclamă o dată. Și ce nostim își poartă lira de pe creștetul capului. Prea mic față de atîta penaj…

Uneori păunul zbura în cel mai înalt dintre salcîmii din fundul grădinii, lăsîndu-și trena strînsă să atîrne pe ramuri. De acolo, din vîrf, arunca un țipăt strident, ce nu mai plăcea poetului.

– Ce ironie a naturii! În atîta frumusețe un chiot așa de urît! Gabriel voi să alunge păunul. Dar poetul îl opri:

– Nu speria pe prietenul meu! Dacă-i admir splendoarea, trebuie să-i suport și chiotul, dragul meu. Așa e și cu oamenii; să-i îngăduim și pentru unele defecte, nu numai pentru calitățile lor.

 

(Gabriel este fiul celor doi)

7 Replies to “Lecția lui Bacovia”

    1. Tocmai am terminat-o si mi-a placut foarte mult, eu fiind un iubitor de Bacovia. Este vorba despre viata poetului, din frageda tinerete, pana in clipa mortii.. Eu am gasit cartea la un anticariat in Bucuresti si am dat pe ea 2 lei 😀

    1. Dupa cum i-am zis si lui Illusion, cartea am cumparat-o de la un anticariat cu 2 lei 🙂 Nu stiu daca si in ce masura se gaseste pe piata, dar eu am luat-o de la anticariatul Unu, de la Universitate (Bucuresti). Asta ca sa fiu mai exact…
      Nu ai pentru ce! 🙂

Your opinion counts

