Cicerone Theodorescu – Marină

Pe obraji, ca-n oglinzi, trec amurguri bătrâne
Dar mai ard, pe obraji, stropi de soare marin;
O, din scumpele vrăji ce puţin ne rămâne…
E atât de puţin,
E atât de puţin.

Soarbe ceru’n inel, fă-ţi-l piatră albastră!
Trage marea în piept cu adâncu-i suspin!
Lasă vântul gemând lângă inima noastră…
E atât de puţin,
E atât de puţin.

Pentru ce am schimba fericirea’n osândă?
Balta spune de foc, spaime ard în tumult;
Peste tot ce ni-e drag iese moartea la pândă…
Ne pândeşte de mult,
O respingem de mult.

Lasă-mi clipa măcar, numai clipa ce vine
– Când mi-e sufletu-amar, când mi-e dor şi urât…
Numai zâmbetul tau, numai clipa cu tine…
Şi ce mult e atât,
Şi ce mult e atât.

Adă-ţi stelele în pârg, fă-le vişine coapte,
Da-mi să muşc, să respir, să te simt, să te-ascult;
Şi secundele ard în tufişuri de noapte…
E atât de puţin
Şi atât e de mult.

 

( Mulțumesc, George Bacovia! Cicerone Theodorescu ar fi rămas un necunoscut în mintea mea, dacă nu te-aș fi citit… )

~ by Crisego on June 4, 2014.

2 Responses to “Cicerone Theodorescu – Marină”

  1. E bine să mulțumim cu toții!

Your opinion counts

 
