Poezie fără nume

Stau întins pe podea,
privesc tavanul…
câteva umbre îmi umblă aiurea prin minte.
În camera cea mică,
Bacovia își acordează vioara tinereții
violete,
iar în sufragerie,
Nichita mai bea un pahar
de suflet.
Fug spre oriunde…
Întunericul mușcă din încălțări…
Delirez desculț pe străzi ce duc spre-același loc –
spre nicăieri.
Pământul vrea să mă prindă de glezne.
Mă sperii.
Mă întorc în grabă…
Îl văd din nou pe Nichita înecându-și ființa într-un pahar mic,
îl aud din nou pe Bacovia plângând
atingând vioara cu arcușul său
violet…

~ by Crisego on July 17, 2014.

2 Responses to “Poezie fără nume”

  1. Poezia de mai jos, este una din poeziile care-i placeau strabunicii tale Ecaterina.
    Peste 10 zile se fac 119 ani de la na;terea ei!
    O amintire frumoasă și un gând bun!🙂

    Singurătate
    de
    Mihai Eminescu

    Cu perdelele lăsate,
    Şed la masa mea de brad,
    Focul pâlpâie în sobă,
    Iară eu pe gânduri cad.

    Stoluri, stoluri trec prin minte
    Dulci iluzii. Amintiri
    Ţârâiesc încet ca greieri
    Printre negre, vechi zidiri,

    Sau cad grele, mângâioase
    Şi se sfarmă-n suflet trist,
    Cum în picuri cade ceara
    La picioarele lui Crist.

    În odaie prin unghere
    S-a ţesut păinjeniş
    Şi prin cărţile în vravuri
    Umblă şoarecii furiş.

    În această dulce pace
    Îmi ridic privirea-n pod
    Şi ascult cum învelişul
    De la cărţi ei mi le rod.

    Ah! de câte ori voit-am
    Ca să spânzur lira-n cui
    Şi un capăt poeziei
    Şi pustiului să pui;

    Dar atuncea greieri, şoareci,
    Cu uşor-măruntul mers,
    Readuc melancolia-mi,
    Iară ea se face vers.

    Câteodată… prea arare…
    A târziu când arde lampa,
    Inima din loc îmi sare
    Când aud că sună cleampa…

    Este Ea. Deşarta casă
    Dintr-odată-mi pare plină,
    În privazul negru-al vieţii-mi
    E-o icoană de lumină.

    Şi mi-i ciudă cum de vremea
    Să mai treacă se îndură,
    Când eu stau şoptïnd cu draga
    Mână-n mână, gură-n gură.

Your opinion counts

 
