Citate Lev Tolstoi

“E ca şi cum am muri atunci când nu reuşim să-i facem pe alţii să trăiască.”

“Marile opere de artă sunt mari pentru că sunt accesibile şi pe înţelesul tuturor.”

“N-am vorbit nimic despre dragoste; n-am întrebat-o nici pe ea şi nici mie însumi nu-mi puneam întrebarea dacă mă iubeşte. Mi-era de ajuns că o iubeam eu. Şi mă temeam să nu-mi sfarme ceva fericirea.”

“Nu mă gândesc la desfătările din care n-am gustat în tinereţe, ci mă gândesc la acel bine pe care nu l-am dăruit şi la acel rău pe care l-am făcut celor care azi nu mai sunt…”

“Răul din afara noastră va fi nimicit numai atunci când îl vom nimici în noi, i-am spus eu.”

“Nu pot exista divergenţe când este vorba de sfântul adevăr.”

“Dacă Isus Christos Şi-ar face acum apariţia, I s-ar cere un autograf şi nimic mai mult.”

“Dacă aş fi ţar, aş decreta o lege potrivit căreia scriitorului care a întrebuinţat un singur cuvânt pe care nu-l poate explica, să i se ridice dreptul de a scrie şi să i se dea şi o sută de lovituri cu varga.”

“Scopul artistului nu este de a rezolva în mod categoric o anumită problemă, ci de a determina ca viaţa să fie iubită în nenumăratele şi inepuizabilele ei manifestări.”

“Dacă ierţi, iartă totul! Altfel n-ar mai fi iertare.”

“Nu este măreţie acolo unde nu este simplitate.”

“Acel ce n-a cunoscut decât pe soţia sa şi a iubit-o, ştie mai mult despre femei decât cel care a cunoscut o mie.”

~ by Crisego on September 23, 2014.

Your opinion counts

 
