Gând CLXVIII

În sufletul poetului, primăvara este cel mai trist anotimp, fiindcă totul devine viu în jurul său, în timp ce el rămâne la fel de mort…

~ by Crisego on March 26, 2015.

14 Responses to “Gând CLXVIII”

  1. nuuu !! nimeni nu poate rezista aerului de ” reinviere” adus de primavara !! de ce poet trist si mort??

    • Pentru ca poezia este nascuta din suferinta. Parerea mea este ca poetul este in general trist, sleit, mort. Proza poate fi vesela, poezia mai putin.

  2. Existã fel şi fel de poeţi, unii iubesc viaţa şi o elogiazã prin versuri, iar alţii o condamnã. Sufletul meu de poet ocazional se bucurã de venirea primãverii şi deja începe sã iubeascã viaţa şi mai mult.
    Eminescu, Nichita Stãnescu, Coşbuc, Alecsandri, Goga, Blaga, mai marii într-ai liricii româneşti, cu siguranţã cã nu se simţeau morţi şi trişti, ba din contrã, prin creaţia lor au încercat sã dezvolte argumente referitoare la condiţia omului care, prin suflet şi raţiune, are privilegiul de a se bucura de suflul vieţii mai mult decât oricare altã fiinţã.

    • Stiu si ai dreptate! Trebuie privit insa dincolo de imaginea standard de poet. Pentru mine, poezia in sine, reprezinta tumult, reprezinta lupte interioare, reprezinta singuratate. E o opinie personala. Poate am citit prea mult Bacovia🙂 Eu nu pot scrie poezii cand sunt fericit, de exemplu….

      • Eu cred că poezia există peste tot în jurul nostru şi tocmai de aceea nu ar trebui privită doar ca un exponent trist al vieţii. Pentru mine, totul este poezie.
        M-am gândit că în gândirea ta se regăsesc şi nuanţe bacoviene, ceea ce e normal. Şi mie îmi plac foarte mult poeziile lui Bacovia! Dar şi Nichita sau Blaga merită citiţi. În special Blaga, mai ales că i se mai spune şi “poetul filosof”, iar cum ţie îţi place filosofia, sunt sigură că ar fi pe gustul tău.
        Ah, şi îmi place foarte mult răspunsul pe care mi l-ai dat. În cadrul blogosferei, prea puţini sunt cei care ştiu să fie receptivi şi la alte puncte de vedere decât ale lor.

      • “Pentru mine, totul este poezie.” – Sunt de aceeasi parere. Ceea ce am scris eu, am scris din perspectiva mea, din spatele ferestrei prin care am privit eu lumea scriind poezii triste. Si ghici ce – Nichita este, ca si Bacovia, unul dintre preferatii mei🙂 Nu am prea citit Blaga, am cumparat doar niste carti de filosofie de-ale sale. E normal sa accept si criticile si sa fiu receptiv la parerile contrarii ale oamenilor, altfel nu as mai avea de ce sa scriu public…

  3. totusi primavara vine cu caldura soarelui , trezirea la viata a naturii,,,,si poezia (parte a ei) trebuie sa exprime asta…iar daca nu este fericit /bucuros de venirea primaverii nu ai cum sa scrii poezii motivationale….ori totusi sunt si poeti carora primavara le da aripi….felicitari pt ideea expusa de tine….seara frumoasa si spor in tot ceea ce faci

Your opinion counts

 
