Reîntâlnire cu o fostă iubire – Limba Franceză

A început să îmi placă limba franceză în perioada școlii generale, când de altfel am și început să o studiez. Prin clasa a șaptea pot spune că devenisem destul de bun la materia respectivă și făceam tot ce puteam pentru a fi pus să citesc în fața clasei, pentru a le arăta tuturor că eu știu să citesc cu accent, că nu mă bâlbâi, că nu inventez cuvinte de care nu a auzit nici măcar Micul Paris. Și așa mai departe. Limba Franceză devenise o iubire nevinovată. Din păcate însă, a venit vremea liceului. Accentul nu se mai punea atât de mult pe asimilare și înțelegere, ci mai degrabă pe teoria “lasă-mă să te las”. Un ziar oferit cu drag profesoarei ne scăpa de orice grijă, însă nu pot spune că eram tocmai bucuros. Pentru conjugarea a două verbe – corect – primeam un 7 (maaaxim 8), ca să existe egalitate. Liberté, égalité, fraternité! Și uite așa, au trecut anii de liceu, fără a evolua deloc. Am uitat cinci cuvinte, am uitat cincizeci, am uitat o sută. Am zis că asta e. Rămăsesem cu pasiunea. DAR!, norocul a făcut să rămân fără servici la un moment dat (al naibii noroc!) și să fiu nevoit sa o iau de la capăt, să caut, să caut, să caut, să caaaaaaut. Cum “specializarea” mea era Operarea de calculator, am încercat să găsesc ceva în această arie. După ceva timp, mi s-a oferit șansa să fac parte dintr-o echipă în cadrul căreia urma să lucrez doar în limba franceză (cel puțin momentan), căci baza de date este făcută în special pentru clienți din Franța. Am acceptat imediat provocarea, iar acum, după trei zile de reacomodare, simt că am regăsit-o! Fosta mea iubire, după care am tânjit atâția ani… S-a întors! Sau… m-am întors! Este atât de frumoasă! Atât de fragilă și simplă!… Ușor ușor, lucrurile se reașază la locurile lor. Cred că Cioran – student veșnic întârziat, veșnic vagabond pe străzile Parisului, etern amic al singurătăților zvârcolite în mine -, a pus o vorbă bună exact atunci când mă așteptam mai puțin și aveam mai multă nevoie. Merci, mon camarade!

~ by Crisego on October 5, 2015.

Your opinion counts

 
